Dzień Kropki 2020 – udział w projekcie eTwinning „Łącz kropki!”

15 września obchodzimy International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki.

Święto to swój początek zawdzięcza książce Petera H. Reynoldsa,pt. „The Dot”, w której poznajemy historię Vashti, dziewczynki, która nie wierzyła w swoje możliwości plastyczne, ale dzięki malutkiej kropce i nauczycielce plastyki uwierzyła w siebie.

Dzień Kropki to święto inności, kreatywności i rozwijania ukrytego potencjału, bo przecież każdy ma talent, tylko nie zawsze umiemy go odkryć, potrzebujemy kogoś kto ten talent w nas zauważy.

Uczniowie klasy V a świętowali Dzień Kropki na wiele sposobów. Na lekcjach matematyki rozwiązywali zadania z rachunku pamięciowego i kolejności działań z kropką w tle. Mieli okazję połączyć się online z zaprzyjaźnioną szkołą oraz wspólnie rozwiązywać quiz w aplikacji Quzizz oraz odkrywać puzzle z kolejności działań z wykorzystaniem aplikacji LearningApps. W ramach zajęć z wychowawcą wykonali „kropki talentów”, które zdobią jedną ze ścian w klasie.

Uczniowie klas czwartych na lekcjach informatyki poznawali historię Vashti.  W ramach lekcji informatyki uczniowie kodowali i rozkodowywali emotikony – wykorzystali do tego arkusz kalkulacyjny Excel, korzystali też z generatora https://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator.html

Tekst i foto: Elżbieta Wojtkowiak

Efekty działań przedstawiają poniższe kolaże, książeczki oraz film.

Spotkanie online:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie online-1024x576.png
 
 

Nasze talenty:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie talenty-1024x576.png
 
 

Dzień Kropki na informatyce:

Dzień Kropki na matematyce – dziękujemy za współpracę szkołom z Koźmina, Lutogniewa oraz Gostynia

https://www.storyjumper.com/book/read/88694035

Dzień Kropki 2020

Osoby, które chcą sprawdzić swoją znajomość kolejności działań zachęcamy do zeskanowania poniższego kodu i zabawy:

 

 

 


Dzień Kropki 2019

DZIEŃ KROPKI – święto kreatywności i odkrywania talentów

W dniach od 16 do 18 września w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, który przypada na 15 września (w tym roku w niedzielę). Z tej okazji uczniowie uczestniczyli w wielu ciekawych lekcjach z kropkami w tle, które są symbolem naszych talentów.

Rozwijając umiejętności językowe dzieci sprawdzały, ile kropek potrzeba do poprawnego zbudowania wypowiedzi, albo na ile sposobów ludzie posługujący się językiem angielskim określają Kropkę. Odbyły się projekcje filmu o małej dziewczynce Vashti, bohaterce książki dla dzieci pt.„Kropka”, której autorem jest Peter H. Reynolds. Podczas lekcji plastyki uczniowie malowali kolorowe kropki, a na muzyce śpiewali piosenkę o Vashti. Nie zabrakło łamigłówek i zagadek matematycznych. Dzieci z klasy VI a gościły u siebie uczniów z klasy IV a – podczas wspólnej zabawy pracowali w grupach rozwiązując kropkowe zadania w matematycznym escape roomie. Uczniowie kreślili również kolorowe koła o większych i mniejszych promieniach, wypisywali na nich swoje talenty i przypinali do Drzewa Talentów, które znajdowało się w korytarzu szkolnym. Te symboliczne papierowe kropki miały przypomnieć wszystkim o talentach jakie mają, o tym, że należy pielęgnować swoje umiejętności i dzielić się nimi z innymi. Na lekcjach informatyki  generowali opis swojego talentu w formie spirali oraz konwertowali zdjęcia ich talentów na tradycyjne rysunki z efektami rastrowymi za pomocą generatora obrazu półtonów. Nauczyciele religii w szczególny sposób przypomnieli o tym omawiając z dziećmi przypowieść o talentach.

Dla każdej klasy przygotowano również zakodowane cytaty motywujące, które znajdowały się na drzwiach sal, aby również pozostali uczniowie mogli się z nimi zapoznać.

Te trzy dni były dla wszystkich ciekawym przeżyciem, wspaniałą zabawą, uświadomieniem sobie jakie pokłady talentów i umiejętności w nas drzemią. I jak ważne jest aby je odkrywać i rozwijać.

Dziękujemy za współpracę kol. Alicji Gawrońskiej ze Szkoły Podstawowej Nr 3.

Tekst i fotografie

Anna Wybierała, Elżbieta Wojtkowiak

 Drzewo talentów

Dzień Kropki na języku angielskim

Dzień Kropki na zajęciach artystycznych


Matematyczny escape room

Book titled 'Escape room Kropka 2019'Read this book made on StoryJumper

Za nasze działania otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości

Dzień Kropki w III a

Czytanie książki „Kropka”, oglądanie filmu i zajęcia plastyczne – malowanie kompozycji z kropek.

15 września 2003 roku trafiła do rąk amerykańskich czytelników książka  „The Dot”, która została napisana i zilustrowana przez Petera H. Reynoldsa. Ta prosta i napisana oszczędnym językiem historia Vashti – dziewczynki, która nie wierzy w własne możliwości – porusza serca nauczycieli, którzy czytają ją swoim uczniom i rozmawiają o talentach, drzemiących w każdym
z nas. Książka została przetłumaczona na kilkadziesiąt języków, wydana alfabetem Braille’a i stała się motywem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – czyli Międzynarodowego Dnia Kropki (International Dot Day).

Historia Dnia Kropki sięga roku 2009.  Nauczyciel muzyki –  Terry Shay zaproponował zaprzyjaźnionym szkołom i nauczycielom aby przeczytać tę  książkę, wspólnie tworzyć i bawić się na początku roku szkolnego –
15 września. I  tak już od wielu lat w ramach International Dot Day nauczyciele, uczniowie, bibliotekarze oraz pracownicy instytucji kultury na całym świecie organizują wiele działań, które pomagają dzieciom poznać swoje mocne strony, odkryć talent i je zaprezentować. Motywem przewodnim jest kropka. Powstają rozmaite kropkowe dzieła sztuki, filmy animowane, matematyczne łamigłówki, labirynty. W obchody Dnia Kropki zaangażowanych jest z roku na rok coraz więcej uczestników – nauczycieli, bibliotekarzy, rodziców i dzieci.

 

 


Dzień Kropki 2018

„Bo od jednej kropki wszystko się zaczyna…” – słowa te były inspiracją do działania w ramach Międzynarodowego Dnia Kropki. Ideą tego święta jest podkreślenie, że każdy uczeń ma talent, trzeba tylko pomóc mu go odkryć!!! W odkrywaniu talentów pomogła Pani Kropka – przepiękna dekoracja, która ozdobiła wejście do klasy nr 9.

Jak świętowaliśmy? Posłużyliśmy się kodami QR umieszczonymi w kropkach. Naszym zadaniem było wygenerowanie kodu i udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące własności figur geometrycznych. Ponadto posłużyliśmy się kodem matematycznym do odczytania hasła i zaszyfrowania sentencji słynnego francuskiego matematyka i filozofa Kartezjusza.

Było wesoło, kreatywnie i inspirująco!