PROJEKT MATEMATYCZNY
3 września 2016
admin

PROJEKT

Matematyczne rozgrywki intelektualne pod hasłem „Matematyczna Jedynka”

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Strajku Dzieci Koźmińskich 1906/1907 w Koźminie Wielkopolskim wzięła udział w III edycji Programu „mPotęga”, którego organizatorami są Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. Projekt Matematyczne rozgrywki intelektualne pod hasłem „Matematyczna Jedynka” został wyróżniony przez Kapitułę Konkursu i szkoła otrzymała kwotę 5 tys. zł na zakup pomocy matematycznych. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup laptopa jak również na gry matematyczne i planszowe. Ufundowane zostaną także nagrody dla uczniów biorących udział w konkursach matematycznych.

Działania realizowane w ramach projektu:

  • Rysowanie na ekranie – konstruowanie figur geometrycznych w Scratch’u
  • Warsztat dla uczniów i rodziców: „Rodzinny wyścig” – wykorzystanie aplikacji MathDuel przy użyciu tabletów i smartfonów
  • Konkurs matematyczno – fotograficzny „Matematyka na fotografii” dla uczniów klas IV – VI
  • Warsztat dla uczniów i rodziców: „Gamifikacja w edukacji” – wykorzystanie aplikacji LearningApps
  • Gry matematyczne – Rummikub”, „Blokus”, „Radosne sześciany Happy Cube i Profi Cube”, oraz gry  logiczne – „Sudoku”, „Mosty”, „Przekładaki”, Marynarze, Kałuże, Pomóż Tomkowi, Zabawa w „24”, Najdłuższy promyk, Farmer, Kto pierwszy do mety, Hokus-Pokus, Zrywanie kwiatów, Zbieramy  punkty, Magiczne kwadraty, Bingo
  • Matematyczne wyszywanki pt. „Wielokąty foremne i ich przekątne” dla uczniów i rodziców
  • Wykorzystanie narzędzi TIK – przygotowanie prezentacji multimedialnej o sławnych matematykach
  • Turniej sportowy „Kółko i krzyżyk”
  • Zabawy dla uczniów: „Matematyczna rozgrywka intelektualna” – wykorzystanie aplikacji quizizz (http://www.quizizz.com)
  • Korzystanie z narzędzi interaktywnych: puzzli, zadań zamieszczonych na stronie www.gwo.pl oraz  www.matzoo.pl i pakietu zadań programu Matlandia
  • Praca metodą projektu – „Matematyka w obserwacjach pogody”
  • Metoda MSB – Matematycznych Stacji Badawczych – Gabinet Zaginionych Figur, Instytut Magicznych  liczb, Matematyczne Biuro Detektywistyczne, Matematyczna enigma
  • Matematyka w terenie – Wybrane propozycje zajęć matematycznych w terenie: Szkolne ścieżki, po których wędrujemy, Wesoła matematyka w parku, Matematyczna miniolimpiada sportowa
  • „Rodzinne” traktowanie edukacji matematycznej: pieczenie ciast, przygotowanie przyjęcia urodzinowego

A zatem! Ruszamy do pracy:), bo jak powiedział Roger Bacon Matematyka jest drzwiami i kluczem do nauki!