Rok szkolny 2021/2022 – 3 edycja

Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, prowadzącej zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania informatyczne, a także aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzanie kreatywności oraz promowanie współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.

Projekt CMI stanowi kompleksową koncepcję wzmocnienia polskiej edukacji informatycznej ukierunkowanej na kształcenia uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocnił u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania, służył także upowszechnieniu idei konkursów informatycznych oraz wyłonił zespoły zdolne do podjęcia rywalizacji w zawodach informatycznych na poziomie krajowym oraz ogólnoświatowym.

Centrum Mistrzostwa Informatycznego zapewnia uczestnictwo w prestiżowym projekcie o zasięgu ogólnopolskim, w tym możliwość stałego kontaktu ze społecznością renomowanych uczelni technicznych, a także kooperację środowisk dydaktycznych na polu uczelni wyższych i nauczycieli szkolnych.

CMI umożliwia odkrywanie i rozwój talentów uczniowskich, szczególnie w zakresie informatycznym, nastawionym na rozwiązywanie problemów. Między innymi poprzez start w zawodach algorytmicznych i projektowych, co dodatkowo motywuje uczniów do rozwijania swoich zainteresowań i talentów.

Projekt Centrum jest niezwykłą przygodą zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Szansą na podniesienie kompetencji, zdobycie doświadczenia, rozwój i poznanie fantastycznych, wartościowych ludzi, którzy inspirują. Niezwykłą szansą na rozwój dla nauczycieli i niezapomnianą przygodą dla uczniów. Dla nauczyciela to, aż 288 h szkoleń na jednej z 5 renomowanych uczelni technicznych w Polsce.

Na zajęciach uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania korzystając z  takich narzędzi jak: Scratch czy PixBlocks. Poznawali też innowacyjną grę do nauki programowania – Scottie Go!, która jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. Mieli też możliwość korzystania z zestawów Lego Education Spike Prime, które zaliczamy do najnowszych elementów kontinuum nauki przedmiotów STEAM z LEGO Education. LEGO Education SPIKE Prime rozwija umiejętności krytycznego myślenia, analizowania danych i rozwiązywania złożonych, rzeczywistych problemów u wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy.

Uczestnicy koła brali udział w Godzinie Kodowania, Tygodniu Kodowania, włączyli się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.

Elżbieta Wojtkowiak



Rok szkolny 2020/2021 – 2 edycja

W roku szkolnym 2020/2021 uczennica klasy 5 a Lena Wojdała w ramach koła Centrum Mistrzostwa Informatycznego brała udział w Lidze Algorytmicznej. LIGA składała się z ośmiu rund. Uczestnicy będą podzieleni na trzy kategorie:
a) Skrzaty – dopuszcza się możliwość rozwiązywania zadań jedynie w języku Scratch – udział dla uczniów klas IV-VIII Szkoły podstawowej;
b) Gnomy – dopuszcza się możliwość rozwiązywania zadań (poziom
średniozaawansowany) w języku Python lub C++ – udział dla uczniów klas IV-VIII Szkoły podstawowej i I klasy Szkoły ponadpodstawowej;
c) Gremliny – dopuszcza się możliwość rozwiązywania zadań (poziom zaawansowany) w języku Python lub C++ – udział dla uczniów klas IV-VIII Szkoły podstawowej oraz wszystkich klas Szkoły ponadpodstawowej

Lena startowała w kategorii SKRZATY, po wszystkich rundach zajęła II miejsce w rankingu ogólnopolskim.

Gratulujemy sukcesu

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Lena-1024x724.jpg

Rok szkolny 2019/2020 – 1 edycja

Jesteśmy na mapie szkół Grantobiorców:

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1xvPv9XOrCuAdXAy63Vr-oIpdQIa0nSlh&ll=51.964430301235154%2C17.642812796630988&z=6

Akcje i działania w ramach projektu

Godzina Kodowania 2019

 

Pix Programming Challenge

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w eliminacjach międzynarodowego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży Pix Programming Challenge, który przeprowadzany jest za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii.

Uczestnicy konkursu muszą rozwiązać zadania z zakresu programowania. Zadania dostosowane są do różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych są to zadania z zakresu programowania blokowego, a dla starszych uczestników konkursu – zadania z zakresu programowania tekstowego w języku Python.

Konkurs składa się z 3 etapów: Eliminacji, Półfinałów oraz Finałów.

Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do nauki programowania oraz popularyzacja jej w szkołach.

W Eliminacjach wzięło udział 8 uczniów, w tym sześcioro uczestników projektu Centrum Mistrzostwa Informatyki. Uczestnicy na rozwiązanie 20 zadań mieli czas od 25 listopada godz 9:00 – 29 listopada godz. 21:00.

Miło nam poinformować, że uczeń kl. IV a Przemysław Pietrzak zakwalifikował się do półfinałów, które odbywały się w dnia 5 grudnia 2019 r.

Gratulujemy

XIV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr

13 i 14 listopada br. w naszej szkole odbyła się XIV edycja Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Do  konkursu ostatecznie przystąpiło 15 uczniów klas V – VIII. Gratulujemy wszystkim, którzy wzięli udział i czekamy na wyniki.

Tydzień kodowania 2019

Kodowanie ze Scottie Go!

Podsumowanie – projekt CMI

CMI to niezwykła przygoda zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Szansa na podniesienie kompetencji, zdobycie doświadczenia, rozwój i poznanie fantastycznych, wartościowych ludzi, którzy inspirują. Niezwykła szansa na rozwój dla nauczycieli i niezapomniana przygoda dla uczniów. Dla nauczyciela to, aż 288 h szkoleń na jednej z 5 renomowanych uczelni technicznych w Polsce.

Na zajęciach uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania korzystając z  takich narzędzi jak: Scratch czy PixBlocks. Poznawali też innowacyjną grę do nauki programowania – Scottie Go!, która jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów.

W drugim półroczu uczestnicy kołka mieli programować mBoty, niestety ze względu na zaistniałą sytuację, nie mogli z nimi pracować.

W ramach działalności kółka uczniowie uczestniczyli w dwóch konkursach:

  1. Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży. Jest on w pełni przeprowadzany za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii. Uczestnicy konkursu rozwiązywali zadania z zakresu programowania, dostosowane do różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych są to zadania z zakresu programowania blokowego, a dla starszych uczestników konkursu – zadania z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Konkurs składał się z 3 etapów: Eliminacji (25-29.11.2019 r.), Półfinałów (5.12.20202 r.) oraz Finałów (13.12.20202 r.).

Brawa dla Przemka Pietrzaka z IV a, który zakwalifikował się do półfinałów.

2. Zawody Algorytmiczne CMI. Uczniowie mogli sprawdzić się na 3 poziomach, kolejno: lokalnym,  regionalnym i ogólnopolskim – czyli finale zawodów. Uczestnicy zawodów byli podzieleni na 3 kategorie, ze względu na wiek i poziom zaawansowania: Skrzaty – klasy IV-VIII szkoły podstawowej (język Scratch), Gnomy – klasy IV-VIII szkoły podstawowej (język Python lub C++ na poziomie średniozaawansowanym) oraz Gremliny – klasy IV-VIII szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowe (język Python lub C++ na poziomie zaawansowanym). Naszą szkołę reprezentowała Lena Wojdała z IV a, której niewiele brakowało, aby wziąć udział w etapie regionalnym.

Od września startuje nowa edycja CMI – już dziś zapraszamy chętnych uczniów.