„Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?” – to kolejny projekt edukacyjny realizowany przez klasę 6 a w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie. Twórcą scenariuszy jest Fundacja Uniwersytet Dzieci. Projekt realizowany był w dwóch etapach: lekcje na rozgrzewkę oraz lekcje tematyczne. Miał na celu pomóc uczniom rozwinąć samoświadomość i inteligencję emocjonalną!
W trakcie zajęć uczniowie brali udział w aktywnościach, podczas których rozpoznawali, oswajali i wyrażali własne emocje. Poznali także strategie radzenia sobie z nimi, mogli rozwijać empatię, wrażliwość i umiejętność współpracy.
Łącznie zrealizowali 8 scenariuszy:
Dlaczego czasem lepiej w drużynie?
Co mogę zrobić ze swoją złością?
Czym jest empatia?
Dlaczego ludzie ze sobą rywalizują?
Jak dbać o dobry nastrój?
Jak okiełznać emocje przed wystąpieniem?
Jak radzić sobie ze stresem?
Jakie zalety ma stres?
Elżbieta Wojtkowiak
W roku szkolnym 2020/2021 uczniowie klasy 5 a realizowali w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie projekt „Praca projektowa. Jak zrealizować projekt?”
Uczniowie zrealizowali cykl 8 lekcji w ramach godzin wychowawczych, spełniających założenia podstawy programowej.
Podczas kreatywnych zajęć rozwinęli kompetencje społeczne, w tym umiejętność współpracy, a także dowiedzieli się, jak planować i realizować projekt oraz dążyć do wspólnego celu.
Misją Uniwersytetu Dzieci w Klasie jest rozbudzanie ciekawości dzieci! Podczas realizacji projektu klasa mogła wziąć udział w Wykładzie Uniwersytetu Dzieci, a nauczyciel został zaproszony na konferencję „Inspiruję do nauki i rozwoju” – w tym roku online.
Uczniowie klasy IV a oraz VI c uczestniczą w bezpłatnym projekcie edukacyjnym w ramach programu „Dzieci w Klasie”.
Aby zapewnić dzieciom dobry start w życiu, należy kształtować ich kompetencje społeczne! Nawiązywanie relacji z innymi, empatia, świadomość własnych emocji czy dobra współpraca z innymi to kluczowe umiejętności w życiu każdego człowieka. Warto je kształtować od najwcześniejszych lat!
Dzięki udziałowi w projekcie Lekcje z klasą uczniowie nauczą się, jak pracować w zespole, twórczo myśleć, nazywać emocje oraz komunikować się ze sobą.
Klasa IV realizuje projekt „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”. Uczniowie otrzymali indeksy, w których zbierają zaliczenia – naklejki oraz rysują / opisują czego nauczyli się na poszczególnych lekcjach.
Więcej informacji na temat projektu: https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/program/lekcje-z-klasa-czy-wiesz-jak-odczytywac-emocje-1