ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
13 marca 2016
admin

K PRZYGODA Z NAUKĄ       L

Komputer jest urządzeniem, które pomaga nam w wielu dziedzinach życia. Jednak, aby to było możliwe, potrzebuje odpowiednich programów, za pomocą których będzie się z nami  – użytkownikami – komunikował.

Są one najpierw zapisywane jako tekst zrozumiały dla programisty, czyli tzw. kod źródłowy, a później tłumaczone przez tzw. kompilator na instrukcje zrozumiałe dla procesora komputera.

Takie zbiory instrukcji dla komputera nazywamy językami programowania. Jednym z nich jest Logo, stworzony jako środek do nauczania matematyki i informatyki. Obecnie język Logo wykorzystywany jest w obiektowym środowisku programistycznym Imagine, w Polsce znanym pod nazwą Logomocja.

Oto przykład procedury, w efekcie której rysowany jest kwadrat:

oto kwadrat

powtórz 4 [np 100 pw 90]

już

Z kolei procedura rysowania trójkąta przedstawia się następująco:

oto trójkąt

powtórz 3 [np 150 pw 120]

już

Swoją przygodę z Logomocją rozpoczęła klasa VIb. Sami popatrzcie, jak radzili sobie z pisaniem procedur wtórnych:)