Rok szkolny 2021/2022 – 3 edycja
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, prowadzącej zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania informatyczne, a także aktywizacji młodzieży uzdolnionej informatycznie, pobudzanie kreatywności oraz promowanie współpracy zespołowej w ramach kół informatycznych.
Projekt CMI stanowi kompleksową koncepcję wzmocnienia polskiej edukacji informatycznej ukierunkowanej na kształcenia uzdolnionych uczniów przy zaangażowaniu najlepszych uczelni technicznych w kraju. Dzięki realizacji wskazanych celów projekt wzmocnił u uczniów chęć rozwoju zainteresowań z zakresu algorytmiki i programowania, służył także upowszechnieniu idei konkursów informatycznych oraz wyłonił zespoły zdolne do podjęcia rywalizacji w zawodach informatycznych na poziomie krajowym oraz ogólnoświatowym.
Centrum Mistrzostwa Informatycznego zapewnia uczestnictwo w prestiżowym projekcie o zasięgu ogólnopolskim, w tym możliwość stałego kontaktu ze społecznością renomowanych uczelni technicznych, a także kooperację środowisk dydaktycznych na polu uczelni wyższych i nauczycieli szkolnych.
CMI umożliwia odkrywanie i rozwój talentów uczniowskich, szczególnie w zakresie informatycznym, nastawionym na rozwiązywanie problemów. Między innymi poprzez start w zawodach algorytmicznych i projektowych, co dodatkowo motywuje uczniów do rozwijania swoich zainteresowań i talentów.
Projekt Centrum jest niezwykłą przygodą zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Szansą na podniesienie kompetencji, zdobycie doświadczenia, rozwój i poznanie fantastycznych, wartościowych ludzi, którzy inspirują. Niezwykłą szansą na rozwój dla nauczycieli i niezapomnianą przygodą dla uczniów. Dla nauczyciela to, aż 288 h szkoleń na jednej z 5 renomowanych uczelni technicznych w Polsce.
Na zajęciach uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania korzystając z takich narzędzi jak: Scratch czy PixBlocks. Poznawali też innowacyjną grę do nauki programowania – Scottie Go!, która jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. Mieli też możliwość korzystania z zestawów Lego Education Spike Prime, które zaliczamy do najnowszych elementów kontinuum nauki przedmiotów STEAM z LEGO Education. LEGO Education SPIKE Prime rozwija umiejętności krytycznego myślenia, analizowania danych i rozwiązywania złożonych, rzeczywistych problemów u wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy.
Uczestnicy koła brali udział w Godzinie Kodowania, Tygodniu Kodowania, włączyli się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.
Elżbieta Wojtkowiak
Rok szkolny 2020/2021 – 2 edycja
W roku szkolnym 2020/2021 uczennica klasy 5 a Lena Wojdała w ramach koła Centrum Mistrzostwa Informatycznego brała udział w Lidze Algorytmicznej. LIGA składała się z ośmiu rund. Uczestnicy będą podzieleni na trzy kategorie:
a) Skrzaty – dopuszcza się możliwość rozwiązywania zadań jedynie w języku Scratch – udział dla uczniów klas IV-VIII Szkoły podstawowej;
b) Gnomy – dopuszcza się możliwość rozwiązywania zadań (poziom
średniozaawansowany) w języku Python lub C++ – udział dla uczniów klas IV-VIII Szkoły podstawowej i I klasy Szkoły ponadpodstawowej;
c) Gremliny – dopuszcza się możliwość rozwiązywania zadań (poziom zaawansowany) w języku Python lub C++ – udział dla uczniów klas IV-VIII Szkoły podstawowej oraz wszystkich klas Szkoły ponadpodstawowej
Lena startowała w kategorii SKRZATY, po wszystkich rundach zajęła II miejsce w rankingu ogólnopolskim.
Gratulujemy sukcesu
Rok szkolny 2019/2020 – 1 edycja
Jesteśmy na mapie szkół Grantobiorców:
Akcje i działania w ramach projektu
Godzina Kodowania 2019
Pix Programming Challenge
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w eliminacjach międzynarodowego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży Pix Programming Challenge, który przeprowadzany jest za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii.
XIV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr
13 i 14 listopada br. w naszej szkole odbyła się XIV edycja Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Do konkursu ostatecznie przystąpiło 15 uczniów klas V – VIII. Gratulujemy wszystkim, którzy wzięli udział i czekamy na wyniki.
Tydzień kodowania 2019
Kodowanie ze Scottie Go!
Podsumowanie – projekt CMI
CMI to niezwykła przygoda zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Szansa na podniesienie kompetencji, zdobycie doświadczenia, rozwój i poznanie fantastycznych, wartościowych ludzi, którzy inspirują. Niezwykła szansa na rozwój dla nauczycieli i niezapomniana przygoda dla uczniów. Dla nauczyciela to, aż 288 h szkoleń na jednej z 5 renomowanych uczelni technicznych w Polsce.
Na zajęciach uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania korzystając z takich narzędzi jak: Scratch czy PixBlocks. Poznawali też innowacyjną grę do nauki programowania – Scottie Go!, która jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów.
W drugim półroczu uczestnicy kołka mieli programować mBoty, niestety ze względu na zaistniałą sytuację, nie mogli z nimi pracować.
W ramach działalności kółka uczniowie uczestniczyli w dwóch konkursach:
- Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży. Jest on w pełni przeprowadzany za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii. Uczestnicy konkursu rozwiązywali zadania z zakresu programowania, dostosowane do różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych są to zadania z zakresu programowania blokowego, a dla starszych uczestników konkursu – zadania z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Konkurs składał się z 3 etapów: Eliminacji (25-29.11.2019 r.), Półfinałów (5.12.20202 r.) oraz Finałów (13.12.20202 r.).
Brawa dla Przemka Pietrzaka z IV a, który zakwalifikował się do półfinałów.
2. Zawody Algorytmiczne CMI. Uczniowie mogli sprawdzić się na 3 poziomach, kolejno: lokalnym, regionalnym i ogólnopolskim – czyli finale zawodów. Uczestnicy zawodów byli podzieleni na 3 kategorie, ze względu na wiek i poziom zaawansowania: Skrzaty – klasy IV-VIII szkoły podstawowej (język Scratch), Gnomy – klasy IV-VIII szkoły podstawowej (język Python lub C++ na poziomie średniozaawansowanym) oraz Gremliny – klasy IV-VIII szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowe (język Python lub C++ na poziomie zaawansowanym). Naszą szkołę reprezentowała Lena Wojdała z IV a, której niewiele brakowało, aby wziąć udział w etapie regionalnym.
Od września startuje nowa edycja CMI – już dziś zapraszamy chętnych uczniów.