PROJEKT E-TWINNING „BREAKING THE DISTANCE 2.0” W JEDYNCE
8 grudnia 2022
Redaktor

Jeszcze przed pandemią nasza szkoła nawiązała współpracę ze szkołą we Francji i razem tworzyliśmy projekt „Breaking the distance” – „Przełamanie dystansu” w ramach programu  E-Twinning. Miał on na celu zbudować relacje pomiędzy młodymi ludźmi i tym samym stworzyć przestrzeń do komunikowania się w języku angielskim w piśmie i mowie.

W tym roku szkoła przystąpiła do drugiej edycji tego projektu. Kontynuujemy współpracę z kolejnymi grupami ze szkoły College Daniel Brottier z Maulevrier we Francji.

Projekt będzie realizowany przez cały rok szkolny w celu rozwijania umiejętności takich jak pisanie i mówienie w języku angielskim u nastolatków (11-15 lat). Najważniejszym celem projektu jest nawiązanie kontaktu, zawiązanie przyjaźni z partnerską szkołą.

Klasa 5a (15 osób) koresponduje z grupą 4e LCE, a klasa 5b z 3e LCE. Będziemy pisać listy, nagrywać filmiki, tworzyć dla siebie zagadki, zadania do wykonania oraz planujemy spotkania online. Na pierwszym etapie projektu zagraliśmy w grę: „Zgadnij, kto jest kim”. Gra, która wzbudziła wśród uczniów ogromny entuzjazm polegała na odgadnięciu imion osób na zdjęciu oraz ich hobby na podstawie wskazówek. To zadanie wszystkie grupy wykonały bezbłędnie.

W najbliższym czasie planujemy wymienić się kartkami świątecznymi oraz listami. Na bieżąco będziemy informować o kolejnych etapach projektu.

Tekst i foto: Sylwia Gołąbek