WYCIECZKA
admin

WYCIECZKA KLASY III A, III B

MALBORK, TRÓJMIASTO, TORUŃ

W dniach od 31 maja do 2 czerwca klasy IIIa i IIIb brały udział w trzydniowej wycieczce do Malborka Trójmiasta i Torunia. Z Koźmina wyruszyliśmy wczesnym rankiem. Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do Malborka. Zwiedziliśmy tam potężny i rozległy zamek krzyżacki. Po południu dotarliśmy do Gdańska. Tam wraz z przewodnikiem obejrzeliśmy  Starówkę, Długi Targ, pomnik Stoczniowców, port nad Motławą, Pocztę Polską oraz  Katedrę.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Gdyni. Zwiedzanie rozpoczęliśmy spacerem po bulwarach i rejsem statkiem wycieczkowym po Bałtyku. Następnym punktem była  wizyta w ORP „Błyskawica”. To miejsce podobało się szczególnie chłopcom. Później zwiedziliśmy Muzeum Oceanograficzne. Ostatnim przystankiem tego dnia był Sopot. Tam zwiedziliśmy miasto, pospacerowaliśmy po molo i spędziliśmy kilka chwil na pięknej, piaszczystej nadbałtyckiej plaży.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy nowoczesne centrum nauki „Hewelianum”, gdzie poznaliśmy tajemnice energii i przeprowadziliśmy ciekawe doświadczenia. Potem udaliśmy się na Westerplatte. Tam uczestniczyliśmy w „żywej lekcji historii”.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy urokliwy Toruń. Pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do domu. To była wspaniała wycieczka!