HYBRYDOWE CZYTANIE NA PRZERWIE
14 grudnia 2020
Redaktor

HYBRYDOWE CZYTANIE NA PRZERWIE – PODZIĘKOWANIE ZA UDZIAŁ W AKCJI

W październiku 2020 r. odbyło się wielkie międzynarodowe święto czytelnicze. Realizacja tegorocznej I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie” przypadła na czas pandemii. Ten trudny czas różnych obostrzeń miał wpływ również na edukację. Jednak mimo różnych przeciwności w naszej szkole udało się przeprowadzić tę akcję 29 października.  Społeczność szkolna po raz kolejny pokazała, że nawet w tak niesprzyjających warunkach przy odrobinie chęci można przeprowadzić akcję. Serdecznie dziękujemy wychowawcom klas I-III za pomoc w realizacji tego przedsięwzięcia. Realizacja akcji odbyła się w dwóch wymiarach: tradycyjnym szkolnym poprzez czytanie w zespołach klasowych oraz drugim wirtualnym online, przez nowoczesne komunikatory. Podczas przerw między lekcjami online, nie tylko uczniowie, ale też rodzeństwo i całe rodziny wspólnie dołączyli do bicia rekordu. Sumując – w naszej szkole czytało 155 osób. Czytanie w naszej Jedynce ubarwiało „Słodkie wyzwanie czytelnicze”, które uczniowie realizowali w swoich domach podczas czytania ulubionych książek.

Podsumowując: do tegorocznej I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie” zgłosiło się 1177 instytucji, zaś w akcji wzięło udział łącznie 874 placówek oświatowych, w tym 17 ze świata z 14  krajów.

618 instytucji wzięło udział w akcji po raz pierwszy, 156 po raz drugi, 68 po raz trzeci, 18 po raz czwarty i 14 po raz piąty! Niektóre szkoły pobiły swój zeszłoroczny rekord wewnątrzszkolny!

Akcja zakładała pobicie zeszłorocznego rekordu w liczbie osób czytających na przerwie tj. 158  809. Zeszłoroczny rekord, który odbył się w warunkach normalnych nie został pobity,  ale mamy nowy rekord w liczbie osób czytających  na przerwie w czasie pandemii i wyniósł 149 851 osób! 

Akcja była realizowana w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom.

#przerwanaczytanie