Projekt „Breaking the distance 2.0” – podsumowanie dotychczasowych działań
27 stycznia 2023
Redaktor

Przez kilka miesięcy klasa 5b i 5a (15 osób) realizowała drugą edycję projektu E-Twinning o nazwie „Breaking the distance 2.0”. Głównym celem projektu jest zbudowanie relacji pomiędzy młodymi ludźmi z Polski i Francji. Językiem komunikacji w piśmie i w mowie jest oczywiście język angielski. Współpracujemy z dwiema klasami ze szkoły College Daniel Brottier z Maulevrier.

Od września perfekcyjnie wykonaliśmy zadanie „Who is who – Zgadnij kto” przygotowaną dla naszych uczniów. Zrobiliśmy zdjęcia naszych zainteresowań, tak by jeszcze więcej się dowiedzieli o nas.  W grudniu przed świętami, wysłaliśmy kartki świąteczne oraz prezenty i pamiątki dla naszych kolegów i koleżanek z Francji. Radość była przeogromna! Jak trafnie zauważyła pani S. Bertauld – nauczycielka z Francji (trochę z przymrużeniem oka), chyba najlepszym międzynarodowym językiem są jednak słodycze – przełamują bariery niesamowicie.  My również otrzymaliśmy kartki i z niecierpliwością czekamy na obiecaną paczkę.

Poza tym każdy napisał krótką wiadomość z podziękowaniem za kartkę świąteczną i życzenia do osoby, z którą wymienia się korespondencją. Przed nami quiz o Francji, z którym będą musieli się zmierzyć nasi uczniowie oraz przygotowanie quizu o Polsce. Czeka nas również najbardziej ekscytujące zadanie czyli spotkanie online. Zakończenie projektu w czerwcu także planujemy wykonać jeszcze wiele ciekawych zadań.

Tekst: Sylwia Gołąbek
Foto: Sylwia Gołąbek, S. Bertauld