Kodowanie w szkole bardzo często kojarzone jest z programowaniem, a co za tym idzie – z komputerem. Proces kodowania nie musi jednak oznaczać programowania z wykorzystaniem technologii IT. Kodowanie to wstęp do programowania, ale przede wszystkim doskonała, rozwijająca myślenie zabawa.
W związku z Europejskim Tygodniem Kodowania uczniowie na lekcjach matematyki kodowali działania matematyczne, zagrali w grę „Wędrująca kropka” oraz poznali różne szyfry m. in.: Polibiusza, Czekoladka i Komórkowy, które wykorzystali do zaszyfrowania wiadomości.
Natomiast na lekcjach informatyki uczniowie kodowali i odkodowywali obrazki, zmagali się z zakodowanym sudoku na wirtualnej macie do kodowania, ćwiczyli on-line kodowanie na portalu digipuzzle oraz zakodowali za pomocą wirtualnych puzzli do Ozobota trasy dla robota i przetestowali je przy pomocy wirtualnego robota typu line follower. Poznawali rodzaje algorytmów, bawiąc się z postaciami z bajek (strona https://studio.code.org/courses), łączyli rzeczywistość ze światem wirtualnym.
Aktywności były realizowane w dniach 9-24 października w ramach zgłoszonych wydarzeń
– „Kodowanie i szyfrowanie”,
– „Kodowanie trasy dla wirtualnego robota”,
– „Kodowanie z bohaterami bajek i nie tylko …”,
– „Zaczarowane (zakodowane) działania”,
– „Zabawy rzeczywiste czy wirtualne”.