Projekt Matematyczne Rozgrywki Intelektualne
pod hasłem „Matematyczna Jedynka”
Projekt dofinansowała Fundacja mBank
Uczniowie klas szóstych poznali bardzo interesujący program – Scratch. Jest to język programowania pozwalający na łatwe tworzenie animacji, historii interaktywnych, muzyki i gier. Scratch umożliwia ponadto umieszczanie samodzielnie stworzonych programów w specjalnym serwisie społecznościowym.
Programowanie w Scratch’u odbywa się w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi.
Uczniowie, korzystając z poznanych elementów środowiska Scratch, w tym z bloczków, skryptów, narzędzi czy wyrażeń, przygotowali kilka prac: pentagram, gwiazdkę, serwetkę. Przygotowanie tych prac opiera się oczywiście na znajomości matematyki. Jak narysować kwadrat, nie mając kartki papieru i ołówka?
Ich przygoda z językiem programowania dopiero się zaczyna. Popatrzcie na ich prace:)