PROFILAKTYKA
9 marca 2016
admin

Jak klasy II dbają o zęby

Drugoklasiści już wiedzą jak dokładnie dbać o zęby. Na ten temat nie tylko dowiedzieli się z zajęć, ale także mieli pogadankę z pielęgniarką szkolną i zobaczyli wystawę prac klas pierwszych dotyczącą czystości dbania o higienę jamy ustnej. Sami też praktykowali szczotkowanie zębów.Teraz ich olśniewające uśmiechy będą gościły na twarzach jeszcze częściej.

REKOLEKCJE SZKOLNE
9 marca 2016
admin
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
9 marca 2016
admin

K PRZYGODA Z NAUKĄ       L

Komputer jest urządzeniem, które pomaga nam w wielu dziedzinach życia. Jednak, aby to było możliwe, potrzebuje odpowiednich programów, za pomocą których będzie się z nami  – użytkownikami – komunikował.

Są one najpierw zapisywane jako tekst zrozumiały dla programisty, czyli tzw. kod źródłowy, a później tłumaczone przez tzw. kompilator na instrukcje zrozumiałe dla procesora komputera.

Takie zbiory instrukcji dla komputera nazywamy językami programowania. Jednym z nich jest Logo, stworzony jako środek do nauczania matematyki i informatyki. Obecnie język Logo wykorzystywany jest w obiektowym środowisku programistycznym Imagine, w Polsce znanym pod nazwą Logomocja.

Swoją przygodę z Logomocją rozpoczęła klasa VIa. Sami popatrzcie, jak radzili sobie z pisaniem procedur wtórnych:)


ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
9 marca 2016
admin

K PRZYGODA Z NAUKĄ       L

Komputer jest urządzeniem, które pomaga nam w wielu dziedzinach życia. Jednak, aby to było możliwe, potrzebuje odpowiednich programów, za pomocą których będzie się z nami  – użytkownikami – komunikował.

Są one najpierw zapisywane jako tekst zrozumiały dla programisty, czyli tzw. kod źródłowy, a później tłumaczone przez tzw. kompilator na instrukcje zrozumiałe dla procesora komputera.

Takie zbiory instrukcji dla komputera nazywamy językami programowania. Jednym z nich jest Logo, stworzony jako środek do nauczania matematyki i informatyki. Obecnie język Logo wykorzystywany jest w obiektowym środowisku programistycznym Imagine, w Polsce znanym pod nazwą Logomocja.

Swoją przygodę z Logomocją rozpoczęła klasa VIa. Sami popatrzcie, jak radzili sobie z pisaniem procedur wtórnych:)


PROJEKT MATEMATYCZNY
8 marca 2016
admin

k Współpraca ponad granicami         l

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami

– współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.

Tak też było w moim przypadku. Zaprosiłam do współpracy panie: Joannę Sznajder-Stworzyjanek z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 w Gdańsku Oruni oraz Joannę Szamara ze Szkoły Podstawowej w Pogrzebieniu k/Raciborza. Wspólnie pracowałyśmy w serwisie RealtimeBoard. Jest to narzędzie pozwalające tworzyć i współtworzyć wirtualne tablice i wykorzystywać je w projektach oraz w pracy z uczniami. RealtimeBoard to wirtualna tablica – narzędzie do współpracy synchronicznej i asynchronicznej. Umożliwia między innymi dodawanie obrazków, nagrań z serwisów YouTube i Vimeo, dokumentów z dysku Google. Wspomaga prowadzenie dyskusji na temat projektów w grupie za pomocą notatek na karteczkach, dodawanych komentarzy i czatu. RealtimeBoard doskonale sprawdza się podczas dyskusji, planowania, zarządzania projektami, wizualizacji materiałów dydaktycznych czy publicznej prezentacji projektów.

Współpracując ze sobą w opisany powyżej sposób powstała tablica RealtimeBoard o tematyce „Okręgi i koła”. Zawarte na niej zostały ogólne definicje wymienionych figur, rysunki koła i okręgu, sposób rysowania figur, wzór na obwód koła. Zamieszczony został film z serwisu internetowego YouTube z informacją, jak rysować okrąg bez użycia cyrkla. Ponadto krótki test typu prawda-fałsz oraz quiz przygotowany w aplikacji www.triv.in. A wszystko to w „otoczeniu” prac uczniów klasy IVb naszej szkoły.

Poniżej przedstawiam efekt współpracy:)

Iza Weichbrodt

PROJEKT MATEMATYCZNY
8 marca 2016
admin

k Współpraca ponad granicami         l

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami

– współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.

Tak też było w moim przypadku. Zaprosiłam do współpracy panie: Joannę Sznajder-Stworzyjanek z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 w Gdańsku Oruni oraz Joannę Szamara ze Szkoły Podstawowej w Pogrzebieniu k/Raciborza. Wspólnie pracowałyśmy w serwisie RealtimeBoard. Jest to narzędzie pozwalające tworzyć i współtworzyć wirtualne tablice i wykorzystywać je w projektach oraz w pracy z uczniami. RealtimeBoard to wirtualna tablica – narzędzie do współpracy synchronicznej i asynchronicznej. Umożliwia między innymi dodawanie obrazków, nagrań z serwisów YouTube i Vimeo, dokumentów z dysku Google. Wspomaga prowadzenie dyskusji na temat projektów w grupie za pomocą notatek na karteczkach, dodawanych komentarzy i czatu. RealtimeBoard doskonale sprawdza się podczas dyskusji, planowania, zarządzania projektami, wizualizacji materiałów dydaktycznych czy publicznej prezentacji projektów.

Współpracując ze sobą w opisany powyżej sposób powstała tablica RealtimeBoard o tematyce „Okręgi i koła”. Zawarte na niej zostały ogólne definicje wymienionych figur, rysunki koła i okręgu, sposób rysowania figur, wzór na obwód koła. Zamieszczony został film z serwisu internetowego YouTube z informacją, jak rysować okrąg bez użycia cyrkla. Ponadto krótki test typu prawda-fałsz oraz quiz przygotowany w aplikacji www.triv.in. A wszystko to w „otoczeniu” prac uczniów klasy IVb naszej szkoły.

Poniżej przedstawiam efekt współpracy:)

Iza Weichbrodt

KONCERT
8 marca 2016
admin

Goście z Ukrainy  w koźmińskiej Jedynce

W dniu 7 marca 2016 r. w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Strajku Dzieci Koźmińskich w Koźminie Wlkp. odbył się koncert młodzieżowego zespołu Nadzbruczanka i zespołu Zbrucz z Tarnopola na Ukrainie. W programie znalazły się tańce i pieśni ukazujące folklor Ukrainy. Uczniowie mogli podziwiać  nie tylko wspaniały  kunszt taneczny i wokalny wszystkich wykonawców,  ale także  piękne, kolorowe ukraińskie stroje ludowe.

Ta niecodzienna  lekcja kultury ukraińskiej niezwykle przypadła uczniom do gustu, którzy z zapartym tchem oglądali to bajecznie barwne i przejmujące widowisko.

Występ zespołów stał się także okazją pomocy ukraińskim dzieciom, których rodzice zginęli w Donbasie. To dla nich cała społeczność naszej szkoły zebrała dużą ilość przyborów szkolnych, które zostały przekazane najbardziej potrzebującym i poszkodowanym w bratobójczej wojnie na Ukrainie. Za okazaną pomoc szczere wyrazy wdzięczności złożył kierownik zespołu Wasyl Irmiczuk.

Tekst i foto: Bożena Kulka

LEKCJA MATEMATYKI
8 marca 2016
admin

PRZYGODA Z NAUKĄ

Uczniowie klasy VIb na lekcji matematyki rozpoczęli przygodę z figurami przestrzennymi. Budowali szkielety graniastosłupów i ostrosłupów z patyczków, słomek i plasteliny rozwijając w ten sposób wyobraźnie przestrzenną.

POPATRZCIE:)

Izabela Weichbrodt


LEKCJA MATEMATYKI
8 marca 2016
admin

PRZYGODA Z NAUKĄ

Uczniowie klasy VIb na lekcji matematyki rozpoczęli przygodę z figurami przestrzennymi. Budowali szkielety graniastosłupów i ostrosłupów z patyczków, słomek i plasteliny rozwijając w ten sposób wyobraźnie przestrzenną.

POPATRZCIE:)

Izabela Weichbrodt


LEKCJA MATEMATYKI
8 marca 2016
admin

PRZYGODA Z NAUKĄ

Uczniowie klasy VIb na lekcji matematyki rozpoczęli przygodę z figurami przestrzennymi. Budowali szkielety graniastosłupów i ostrosłupów z patyczków, słomek i plasteliny rozwijając w ten sposób wyobraźnie przestrzenną.

POPATRZCIE:)

Izabela Weichbrodt