„Aktywna szkoła-aktywny uczeń”
„ZDROWY TALERZ”
Wychowawcy klas oraz nauczyciel przyrody przystąpili do przeprowadzenia debaty uczniowskiej nt. „Zdrowie na talerzu w zgodzie z piramidą żywieniową”. Zadaniem uczniów przed przystąpieniem do debaty było wyszukanie w dostępnych im źródłach informacji, wiadomości nt. zdrowego odżywiania.
Zespół ds. promocji zdrowia działający w naszej szkole zaproponował plan ewaluacji przeprowadzonych debat, który wyglądał następująco:
- kl.O-II – wykonują rysunki,
- kl. III-IV – zdrowa żywność na talerzu,
- kl. V-VI – krótki test.
Klasy najmłodsze rysowały piękne prace propagujące zdrowe odżywianie. Klasy trzecie wykonały sałatki lub surówki, które spożyły podczas wspólnego śniadania w szkole, a klasy najstarsze po debacie rozwiązały test, wiedzy nt. zdrowia na talerzu w zgodzie z piramidą żywieniową. Wiedza uczniów sprawdzona została poprzez test wyboru. Test składał się 5 z pytań.
Wyniki przedstawiamy tutaj