PEDAGOG SZKOLNY
mgr Beata Kuzia
„Dzieci – to przyszli ludzie. Więc dopiero będą, więc jakby ich nie było. A przecież jesteśmy, żyjemy, czujemy, cierpimy.”
Janusz Korczak
Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga gdy:
• czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
• nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
• masz problemy rodzinne
• chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
• chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób
• masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
PRZYJDŹ! POSTARAM SIĘ POMÓC!
Drogi Rodzicu zwróć się do pedagoga, gdy:
• niepokoi Cię zachowanie dziecka
• zauważasz u dziecka problemy w uczeniu się
• chcesz porozmawiać o dziecku i twoich z nim relacjach
• potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
• masz pytania i nie wiesz do kogo zwrócić się po pomoc
• znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
ZAPRASZAM! POSTARAM SIĘ POMÓC!
Pedagog szkolny pracuje w następujących godzinach:
PONIEDZIAŁEK |
11.00 – 13.00 |
WTOREK |
– |
ŚRODA |
8.00 – 9.30 |
CZWARTEK |
8.00 – 9.30 11.00 – 13.00 |
PIĄTEK |
8.00 – 10.30 12.00 – 14.30 |
Nie należy wstydzić się korzystać z pomocy pedagoga. Ważne jest przecież dobro dziecka. Dbajmy razem o prawidłowy rozwój psychofizyczny i społeczny naszych dzieci, a będą one szczęśliwe. Zapewnijmy im poczucie bezpieczeństwa i możliwość optymalnego rozwoju przez naukę, zabawę oraz realizację ich marzeń. Wspólnie wzmacniajmy ich poczucie własnej wartości, a będziemy spokojni o ich przyszłość oraz dumni z ich efektów w nauce.
DYŻUR PSYCHOLOGA
W każdy pierwszy wtorek miesiąca w ramach „Drzwi Otwartych Szkoły” istnieje możliwość skorzystania z porad psychologa w godz. 1600– 1700. Osoby zainteresowane bardzo serdecznie zapraszam.
Podstawowa rola pedagoga szkolnego to przede wszystkim analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.
Pedagog szkolny:
- udziela uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych.
- udziela porad uczniom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych udziela porad i pomocy uczniom posiadającym trudności w kontaktach rówieśniczych i środowiskowych przeciwdziała różnym formom niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.
- rozpoznaje warunki życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego.
- udziela pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze i dydaktyczne.
- organizuje przeprowadzanie badań pedagogicznych, psychologicznych i innych specjalistycznych dla uczniów z trudnościami dydaktycznymi i w zachowaniu.
- czuwa nad przestrzeganiem przez nauczycieli zaleceń dotyczących uczniów zawartych w opiniach i orzeczeniach specjalistycznych.
- prowadzi terapię indywidualną i grupową uczniów jak również i rodziców.
- organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom opuszczonym, osieroconym, uczniom z rodzin patologicznych, wielodzietnych, uczniom wychowującym się w rodzinach o szczególnie trudnej sytuacji materialnej.
- wnioskuje o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanie środowiskowo do odpowiednich sądów dla nieletnich.
- wnioskuje o skierowanie uczniów osieroconych i opuszczonych do placówek opieki całkowitej prowadzi zajęcia profilaktyczne dla młodzieży.
- współtworzy szkolne programy i plany profilaktyki i wychowawcze.
- współpracuje z placówkami i organizacjami działającymi na rzecz dobra dzieci, takimi jak: Policja, Sąd, PP-P, PCPR, GOPS, Urząd Gminy itp.