MATEMATYCZNO-JĘZYKOWY TYDZIEŃ PRZYGODOWY
12 kwietnia 2018
Redaktor

W dniach od 19.03 do 23.03 realizowaliśmy projekt „Matematyczno-językowy tydzień przygodowy” za pomocą „eTwinning” czyli platformy promującej współpracę szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Do projektu szkoła zaprosiła Zespół Szkół Agrobiznesu z Człuchowa, oddalonego od Koźmina o ok. 300km.

„Matematyczno-językowy tydzień przygodowy” to projekt dla uczniów lubiących matematykę oraz j. angielski  oraz dla tych, którym może wydawać się niemożliwe połączenie tych dwóch przedmiotów. Cały tydzień był wypełniony różnymi zadaniami do wykonania, z których część była przygotowana przez naszych uczniów dla starszych kolegów i na odwrót.

 

Oto jak szczegółowo wyglądał plan na cały tydzień:

Dzień pierwszy – dzień gamifikacji  

Uczniowie rozwiązywali quizy z matematyki i języka angielskiego; wykorzystywali aplikacje typu Quizizz oraz LearningApps. Niektóre quizy były przygotowane przez uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły średniej  dla swoich młodszych kolegów i koleżanek.

 

Dzień drugi – dzień łamigłówek

W ramach „Dnia Matematyki” zorganizowanego przy współpracy z „World Education Games” zaprosiliśmy do współpracy uczniów z klasy IIIb. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazanie innej strony tej nauki, tym razem „Matematyki od kuchni”.

 

Dzień trzeci – dzień gier planszowych

Uczniowie rozgrywali  turnieje gier planszowych: Cztery w linii, Rummikub, Blokus, Statki, Warcaby, Pentomino, Mini Chińczyk, Sudouku Mini, Rubik’s Double i Spiral, Smart IQ Fit, SUPERFARMER, Omnibus, Schubitrix – czas, Schubitrix – jednostki miary długości, Digit

Z okazji Dnia Świętego Patryka uczniowie zagrali także w grę wielkości podłogi „Life-Size Board Game” , w której to oni byli pionkami.

 

Dzień czwarty – dzień zagadek

Uczniowie obu szkół zostali tego dnia  „uwięzieni” w tzw. „Escape Room”, z którego wyjście było możliwe po odgadnięciu wszystkich ukrytych zadań z matematyki oraz j. angielskiego i odnalezieniu klucza do drzwi.

 

Dzień piąty – dzień geometryczny

Powstały prace plastyczne z kół lub prostokątów, a uczniowie tworzyli „żywe” figury geometryczne z niesamowitą fantazją. Uczniowie na dodatkowych zajęciach z języka angielskiego tworzyli prace plastyczne pt. „Pałac Buckingham z figur geometrycznych”.

Na zakończenie  uczniowie ze szkoły w Człuchowie przygotowali dla  swoich młodszych kolegów film z zadaniami z matematyki oraz j. angielskiego (link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=SqISTk_F8ew ), natomiast oni w ramach rewanżu nagrali swoje odpowiedzi i zadali im kolejne zadania do rozwiązania (link do filmu: https://youtu.be/xuW4xDh_xjE).

 

Podsumowując tydzień matematyczno-językowy był  bardzo pracowity i pełen wrażeń oraz naukowych przygód, a współpraca była bardzo owocna.