Projekt CMI – podsumowanie
8 czerwca 2020
Redaktor

CMI to niezwykła przygoda zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów. Szansa na podniesienie kompetencji, zdobycie doświadczenia, rozwój i poznanie fantastycznych, wartościowych ludzi, którzy inspirują. Niezwykła szansa na rozwój dla nauczycieli i niezapomniana przygoda dla uczniów. Dla nauczyciela to, aż 288 h szkoleń na jednej z 5 renomowanych uczelni technicznych w Polsce.

Na zajęciach uczniowie rozwijali swoje umiejętności programowania korzystając z  takich narzędzi jak: Scratch czy PixBlocks. Poznawali też innowacyjną grę do nauki programowania – Scottie Go!, która jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów.

W drugim półroczu uczestnicy kołka mieli programować mBoty, niestety ze względu na zaistniałą sytuację, nie mogli z nimi pracować.

W ramach działalności kółka uczniowie uczestniczyli w dwóch konkursach:

  1. Pix Programming Challenge to międzynarodowy konkurs programistyczny dla dzieci i młodzieży. Jest on w pełni przeprowadzany za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Konkurs jest organizowany w 5 krajach europejskich, Indiach oraz Nigerii. Uczestnicy konkursu rozwiązywali zadania z zakresu programowania, dostosowane do różnych grup wiekowych. Dla najmłodszych są to zadania z zakresu programowania blokowego, a dla starszych uczestników konkursu – zadania z zakresu programowania tekstowego w języku Python. Konkurs składał się z 3 etapów: Eliminacji (25-29.11.2019 r.), Półfinałów (5.12.20202 r.) oraz Finałów (13.12.20202 r.).

Brawa dla Przemka Pietrzaka z IV a, który zakwalifikował się do półfinałów.

2. Zawody Algorytmiczne CMI. Uczniowie mogli sprawdzić się na 3 poziomach, kolejno: lokalnym,  regionalnym i ogólnopolskim – czyli finale zawodów. Uczestnicy zawodów byli podzieleni na 3 kategorie, ze względu na wiek i poziom zaawansowania: Skrzaty – klasy IV-VIII szkoły podstawowej (język Scratch), Gnomy – klasy IV-VIII szkoły podstawowej (język Python lub C++ na poziomie średniozaawansowanym) oraz Gremliny – klasy IV-VIII szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowe (język Python lub C++ na poziomie zaawansowanym). Naszą szkołę reprezentowała Lena Wojdała z IV a, której niewiele brakowało, aby wziąć udział w etapie regionalnym.

Od września startuje nowa edycja CMI – już dziś zapraszamy chętnych uczniów.