PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „(NIE)ZWYKŁA MATEMATYKA”
21 czerwca 2024
Redaktor

W obecnym roku szkolnym nasza szkoła brała udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „(Nie)zwykła matematyka”. Głównym celem projektu było pokazanie uczniom jak wspaniałym i wszechobecnym przedmiotem jest matematyka, kształcenie inicjatywy i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów oraz rozwijanie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. 

Realizując zadania projektowe uczniowie doświadczali matematyki w życiu codziennym, ćwiczyli sprawność rachunkową, współpracę w grupie, myślenie logiczne. Projekt był realizowany podczas lekcji matematyki, informatyki i zajęć rozwijających zainteresowania w klasach IV-VIII.  Uczniowie wykonywali różnorodne zadania matematyczne, nie zawsze związane bezpośrednio z ich wyobrażeniem o matematyce. Uczestnicy rozwiązywali inspirujące problemy matematyczne, czasem pojawiające się w kontekście, który pozornie nie ma z matematyką nic wspólnego. 

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w każdy temat projektowy, za wspólną zabawę i odkrywanie świata pełnego matematyki.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z realizacji zadań projektowych.

Koordynatorzy projektu:
Barbara Patoka, Elżbieta Wojtkowiak, Anna Wybierała

LAUREACI OLIMPIADY WIEDZY „ARCHIMEDES.PLUS-MATEMATYKA”
19 czerwca 2024
Redaktor

„Sukces to nie kwestia wrodzonego talentu, błyskotliwej inteligencji ani szczęścia. Sukcesy odnoszą ludzie przekonani o tym, że wciąż mogą się wiele nauczyć.” Carol Dweck

Miło nam poinformować o sukcesie naszych uczniów w 39. edycji Olimpiady Wiedzy „Archimedes.Plus-Matematyka”.

Zaszczytny tytuł laureata konkursu otrzymali:
Barbara Nabzdyk – laureatka I stopnia z wyróżnieniem w kategorii klas III
Iga Jarus – laureatka I stopnia w kategorii klas VI
Alan Turbański – laureat II stopnia w kategorii klas III
Matylda Nabzdyk – laureatka II stopnia w kategorii klas VI
Zofia Wypuszcz – laureatka II stopnia w kategorii klas VIII
Gabriel Puźniak – laureat III stopnia w kategorii klas IV
Katarzyna Bachorz– laureatka III stopnia w kategorii klas V
Aleksander Brenk – laureat IV stopnia w kategorii klas III
Filip Dykcik – laureat IV stopnia w kategorii klas III

Dziękujemy i gratulujemy również pozostałym uczniom naszej szkoły, którzy podjęli to wyzwanie i wzięli udział w „Archimedesie”.

LAUREACI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU „Z MATEMATYKĄ DO RYMU”
19 czerwca 2024
Redaktor

Dwoje uczniów z naszej szkoły, Kacper Robakowski z klasy 2B i Lena Maślanka z klasy 4B zostało laureatami X edycji Ogólnopolskiego Konkursu Matematyczno-Humanistycznego „Z matematyką do rymu” organizowanego przez Centrum Popularyzacji Matematyki SIGNUM przy Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej. Konkurs polegał na zapisaniu mową wiązaną treści zadania matematycznego, twierdzenia, definicji lub rozważań o matematyce.

Laureatom konkursu gorąco dziękujemy za wielki zapał i włożoną pracę, których efektem są piękne, oryginalne i pomysłowe wiersze. Serdecznie gratulujemy sukcesu.

Zapraszamy do lektury wierszy „Rymowanka” i „Twierdzenie Pitagorasa” autorstwa Kacpra i Leny.

KOMUNIKAT – UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
19 czerwca 2024
Redaktor
KOMUNIKAT – DOWOZY I ODWOZY W DNIU ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO
18 czerwca 2024
Redaktor
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
18 czerwca 2024
Redaktor

“Złam szyfr Enigmy – tajniki dziecięcej kryptologii w angielsko-matematycznych łamigłówkach”.

Realizując projekt nie mogliśmy pominąć Centrum Szyfrów Enigma w Poznaniu.

18 czerwca wyruszyliśmy pociągiem do stolicy Wielkopolski.

Ciekawy, upalny dzień pełen wrażeń upłynął nam według następującego harmonogramu:

1. Spacer po centrum Poznania – CK Zamek, ulica Święty Marcin, Stary Rynek, Stary Marych, ulica Półwiejska.

2. Seans filmowy w Multikinie Stary Browar pt. “W głowie się nie mieści 2” – świetnie odzwierciedlił uczucia, które towarzyszą nastolatkom.

3. Drobne zakupy w galerii – coś dla ciała i dla ducha.

4. Ścieżka edukacyjna “Klucz do szyfrów” w Centrum Enigma – zagadki, łamigłówki matematyczne oraz historia trzech wybitnych polskich matematyków – Mariana Rejewskiego, Henryka Zygalskiego i Jerzego Różyckiego, których badania znacząco przyczyniły się do odmienienia losów II wojny światowej (skróciły jej przebieg o około 3 lata).

5. Posiłek w ulubionej restauracji dzieci.

I podróż pociągiem, dla niektórych pierwszy raz w życiu…

Anna Wybierała i Sylwia Gołąbek

ZAJĘCIA W KLASIE 2A
18 czerwca 2024
Redaktor

Uczniowie klasy 2 a podczas przygotowywania niespodzianki z okazji Dnia Ojca.

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU “PSZCZOŁA-NASZ WIELKI PRZYJACIEL”
18 czerwca 2024
Redaktor

17 czerwca 2024r. został rozstrzygnięty konkurs plastyczny “Pszczoła-nasz wielki przyjaciel”. Organizatorem konkursu był Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Krotoszynie. Uczeń klasy I b Aleksander Wojtaszek zdobył III miejsce. Na konkurs nadesłano 336 prac.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA
18 czerwca 2024
Redaktor

“Złam szyfr Enigmy – tajniki dziecięcej kryptologii w angielsko-matematycznych łamigłówkach”.

Piątoklasiści mierzyli się z wieloma ciekawymi zadaniami.

Jednym z nich było zaprojektowanie własnej koszulki tematycznie związanej z Enigmą.

Dzieci przygotowały indywidualne projekty, które własnoręcznie przeniosły na ekran komputera.

Dziękujemy Panu Jakubowi Grzelakowi oraz Pani Zuzannie, którzy wsparli nas w realizacji zadania wykonując nadruki na koszulkach.

Jesteśmy wdzięczni za profesjonalne podejście i szybką realizację.

Gorąco polecamy firmę Pana Jakuba – CIEKAWY NADRUK w Krotoszynie.

Sylwia Gołąbek i Anna Wybierała

INNOWACJA PEDAGOGICZNA
17 czerwca 2024
Redaktor

“Złam szyfr Enigmy – tajniki dziecięcej kryptologii w angielsko-matematycznych łamigłówkach”.

W mijającym roku szkolnym miałyśmy okazję realizować nasz autorski projekt – innowacyjne zajęcia dla uczniów klas 5a i 5b.

Podczas comiesięcznych, dwugodzinnych zajęć dzieci rozwijały umiejętności i zainteresowania matematyczne w połączeniu z kompetencjami językowymi i logicznym rozumowaniem.

Wszystko osadzone w historii bardzo ważnego osiągnięcia polskich naukowców – złamania szyfru Enigmy oraz wpływu tego osiągnięcia na na przebieg II wojny światowej.

Nasza innowacja jest nowatorskim sposobem zainteresowania matematyką i językiem angielskim poprzez gry, zabawy logiczne oraz zajęcia twórcze, w których uczestniczyli piątoklasiści.

Anna Wybierała i Sylwia Gołąbek