KONKURS WIEDZY O WIELKOPOLSCE
13 marca 2016
admin

XX Konkurs Wiedzy o Wielkopolsce

W środę, 17 lutego w Gimnazjum im. Zjednoczonej Europy w Koźminie Wlkp. odbył się etap powiatowy jubileuszowego XX Konkursu Wiedzy o WielkopolsceW konkursowych zmaganiach wzięli udział uczniowie klas IV – VI  ze szkół podstawowych powiatu krotoszyńskiego i klasy I gimnazjum w Koźminie Wlkp. Laureatami tego etapu zostało 11 uczniów. Czworo z nich to przedstawiciele naszej szkoły:

Julia Mączka (IV b)

Jan Maćków (VIa)

Maurycy Skowroński (VIb)

Agnieszka Kielina (VIb)

Etap rejonowy odbędzie się 21 marca w Osiecznej.

Znawcom historii i kultury Wielkopolski życzymy im powodzenia!

SPEKTAKL
10 marca 2016
admin

Przedstawienie „Dwa skrzaty, dwa światy”

W czwartek 10 marca 2016 r. uczniowie klasy IIa naszej szkoły i Szkoły Podstawowej nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego wraz z opiekunami pojechali do Krotoszyna, by obejrzeć spektakl pt. „Dwa skrzaty, dwa światy.” Organizatorem wyjazdu był Burmistrz Miasta i Gminy Koźmin Wielkopolski. Głównym celem spektaklu było poszerzenie wiedzy dzieci na temat zdrowego trybu życia oraz cech jakie powinien posiadać prawy człowiek. Dzieci z chęcią brały udział w przedstawieniu, co pozwoliło im lepiej zrozumieć, że nie wygląd i pozory powinny wpływać na naszą ocenę człowieka, lecz jego postawa i wartości.


 

EDUKACJA PRZYRODNICZA
10 marca 2016
admin

SIEJEMY, SADZIMY…

Podczas zajęć w ramach edukacji przyrodniczej nasza klasa zamieniła się w mały ogródek, a my uczniowie kl. Ib zostaliśmy ogrodnikami. Zasialiśmy rzeżuchę, cebulę. Wszystko podlaliśmy i z niecierpliwością czekaliśmy , kiedy roślinki wyrosną. Najpierw pojawiła się rzeżucha!

Zespól redakcyjny ,,Trzecioklasista”


DZIEŃ KOBIET
9 marca 2016
admin

Dzień Kobiet wśród drugoklasistów

Chłopcy klas drugich spisali się na medal, natomiast dziewczynki poczuły się jak prawdziwe kobietki, oczywiście w szczególnym dniu, Dniu Kobiet. Och takie dni mogłyby być częściej… Dziękujemy naszym mężczyznom za pamięć, życzenia, kwiaty i upominki. Do usłyszenia w Dniu Chłopca.

PROFILAKTYKA
9 marca 2016
admin

Jak klasy II dbają o zęby

Drugoklasiści już wiedzą jak dokładnie dbać o zęby. Na ten temat nie tylko dowiedzieli się z zajęć, ale także mieli pogadankę z pielęgniarką szkolną i zobaczyli wystawę prac klas pierwszych dotyczącą czystości dbania o higienę jamy ustnej. Sami też praktykowali szczotkowanie zębów.Teraz ich olśniewające uśmiechy będą gościły na twarzach jeszcze częściej.

REKOLEKCJE SZKOLNE
9 marca 2016
admin
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
9 marca 2016
admin

K PRZYGODA Z NAUKĄ       L

Komputer jest urządzeniem, które pomaga nam w wielu dziedzinach życia. Jednak, aby to było możliwe, potrzebuje odpowiednich programów, za pomocą których będzie się z nami  – użytkownikami – komunikował.

Są one najpierw zapisywane jako tekst zrozumiały dla programisty, czyli tzw. kod źródłowy, a później tłumaczone przez tzw. kompilator na instrukcje zrozumiałe dla procesora komputera.

Takie zbiory instrukcji dla komputera nazywamy językami programowania. Jednym z nich jest Logo, stworzony jako środek do nauczania matematyki i informatyki. Obecnie język Logo wykorzystywany jest w obiektowym środowisku programistycznym Imagine, w Polsce znanym pod nazwą Logomocja.

Swoją przygodę z Logomocją rozpoczęła klasa VIa. Sami popatrzcie, jak radzili sobie z pisaniem procedur wtórnych:)


ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
9 marca 2016
admin

K PRZYGODA Z NAUKĄ       L

Komputer jest urządzeniem, które pomaga nam w wielu dziedzinach życia. Jednak, aby to było możliwe, potrzebuje odpowiednich programów, za pomocą których będzie się z nami  – użytkownikami – komunikował.

Są one najpierw zapisywane jako tekst zrozumiały dla programisty, czyli tzw. kod źródłowy, a później tłumaczone przez tzw. kompilator na instrukcje zrozumiałe dla procesora komputera.

Takie zbiory instrukcji dla komputera nazywamy językami programowania. Jednym z nich jest Logo, stworzony jako środek do nauczania matematyki i informatyki. Obecnie język Logo wykorzystywany jest w obiektowym środowisku programistycznym Imagine, w Polsce znanym pod nazwą Logomocja.

Swoją przygodę z Logomocją rozpoczęła klasa VIa. Sami popatrzcie, jak radzili sobie z pisaniem procedur wtórnych:)


PROJEKT MATEMATYCZNY
8 marca 2016
admin

k Współpraca ponad granicami         l

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami

– współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.

Tak też było w moim przypadku. Zaprosiłam do współpracy panie: Joannę Sznajder-Stworzyjanek z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 w Gdańsku Oruni oraz Joannę Szamara ze Szkoły Podstawowej w Pogrzebieniu k/Raciborza. Wspólnie pracowałyśmy w serwisie RealtimeBoard. Jest to narzędzie pozwalające tworzyć i współtworzyć wirtualne tablice i wykorzystywać je w projektach oraz w pracy z uczniami. RealtimeBoard to wirtualna tablica – narzędzie do współpracy synchronicznej i asynchronicznej. Umożliwia między innymi dodawanie obrazków, nagrań z serwisów YouTube i Vimeo, dokumentów z dysku Google. Wspomaga prowadzenie dyskusji na temat projektów w grupie za pomocą notatek na karteczkach, dodawanych komentarzy i czatu. RealtimeBoard doskonale sprawdza się podczas dyskusji, planowania, zarządzania projektami, wizualizacji materiałów dydaktycznych czy publicznej prezentacji projektów.

Współpracując ze sobą w opisany powyżej sposób powstała tablica RealtimeBoard o tematyce „Okręgi i koła”. Zawarte na niej zostały ogólne definicje wymienionych figur, rysunki koła i okręgu, sposób rysowania figur, wzór na obwód koła. Zamieszczony został film z serwisu internetowego YouTube z informacją, jak rysować okrąg bez użycia cyrkla. Ponadto krótki test typu prawda-fałsz oraz quiz przygotowany w aplikacji www.triv.in. A wszystko to w „otoczeniu” prac uczniów klasy IVb naszej szkoły.

Poniżej przedstawiam efekt współpracy:)

Iza Weichbrodt

PROJEKT MATEMATYCZNY
8 marca 2016
admin

k Współpraca ponad granicami         l

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami

– współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.

Tak też było w moim przypadku. Zaprosiłam do współpracy panie: Joannę Sznajder-Stworzyjanek z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 w Gdańsku Oruni oraz Joannę Szamara ze Szkoły Podstawowej w Pogrzebieniu k/Raciborza. Wspólnie pracowałyśmy w serwisie RealtimeBoard. Jest to narzędzie pozwalające tworzyć i współtworzyć wirtualne tablice i wykorzystywać je w projektach oraz w pracy z uczniami. RealtimeBoard to wirtualna tablica – narzędzie do współpracy synchronicznej i asynchronicznej. Umożliwia między innymi dodawanie obrazków, nagrań z serwisów YouTube i Vimeo, dokumentów z dysku Google. Wspomaga prowadzenie dyskusji na temat projektów w grupie za pomocą notatek na karteczkach, dodawanych komentarzy i czatu. RealtimeBoard doskonale sprawdza się podczas dyskusji, planowania, zarządzania projektami, wizualizacji materiałów dydaktycznych czy publicznej prezentacji projektów.

Współpracując ze sobą w opisany powyżej sposób powstała tablica RealtimeBoard o tematyce „Okręgi i koła”. Zawarte na niej zostały ogólne definicje wymienionych figur, rysunki koła i okręgu, sposób rysowania figur, wzór na obwód koła. Zamieszczony został film z serwisu internetowego YouTube z informacją, jak rysować okrąg bez użycia cyrkla. Ponadto krótki test typu prawda-fałsz oraz quiz przygotowany w aplikacji www.triv.in. A wszystko to w „otoczeniu” prac uczniów klasy IVb naszej szkoły.

Poniżej przedstawiam efekt współpracy:)

Iza Weichbrodt