Zabawa w kodowanie cz 2
23 listopada 2018
Redaktor

Zabawa w kodowanie – innowacja pedagogiczna część II

Autorki: Marlena Nowak

Mariola Szkudlarek

W ramach innowacji pedagogicznej „Zabawa w kodowanie” uczniowie klas drugich w listopadzie realizowali kolejne zadania zgłębiając tajniki kodowania. Podczas zajęć łamali szyfry np. „Szyfr czekolada”, „Motyle cudaki”. Kodowali i odkodowywali obrazki, szlaczki, działania matematyczne, rytmy muzyczne itp. Pracując w grupach rozwiązywali sudoku, tangramy oraz bawili się symetrią i klockami Lego.

Obecnie drugoklasiści przygotowują się do „Europejskiej Godziny Kodowania” w grudniu.

 

Fotorelacja „Święto Niepodległości”
22 listopada 2018
Redaktor

Fotorelacja – wystrój klas z okazji Święta Niepodległości

Światowy Dzień Życzliwości
21 listopada 2018
Redaktor

21 listopada klasa VIa obchodziła Światowy Dzień Życzliwości. Co charakteryzuje Dzień Życzliwości i jaka jest jego idea? To dzień pozytywnych emocji i dobrych uczynków. To czas uzmysłowienia wszystkim o tym, że tylko wzajemna życzliwość może stać się  podstawą do budowania pokoju i pomyślnych relacji między ludźmi na całym świecie.

Z tej okazji uczniowie przygotowali „SŁOWNIK DOBRYCH SŁÓW”. Zawarli w nich życzliwe hasła, słowa zachęty do dzielenia się życzliwością, do wzajemnego okazywania jej i niesienia pomocy w przekonaniu, że dobro wraca.

A jakby tak wstać nie lewą, a prawą nogą, i zacząć dzień nie od kawy, ale od uśmiechu i ciepłego słowa? Powiedzianego, napisanego, podanego dalej? A ponieważ świat pędzi, dlatego i my zachęcamy: podajcie dalej, oznaczcie znajomych, bądźcie życzliwi! Nie tylko 21 listopada!

Kiermasz książek
21 listopada 2018
Redaktor
Serdecznie zapraszamy na kiermasz książek do biblioteki szkolnej
Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR
16 listopada 2018
Redaktor

Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR

W dniach 14  i 15 listopada uczniowie naszej szkoły zmagali się z zadaniami polskiej edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego BÓBR 2018/2019.

Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.

Posługiwanie się technologią niesie w sobie wiele ważnych aspektów poznawczych, społecznych i kulturowych. W konkursie mocno akcentowane są elementy międzykulturowe i europejskie.

Zadania w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i matematyka. Niektóre zadania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Zadania często są związane również z kulturą i językiem. Wiele zadań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnościami algorytmicznego myślenia.

Zadania są testowe. Aby rozwiązać zadanie należy: wybrać jedną poprawną odpowiedź spośród na ogół czterech możliwych, wpisać odpowiedź w okienku lub wykonać inne czynności prowadzące do rozwiązania, o których jest mowa w zadaniu. Rozwiązania można poprawiać.

Konkurs Literackiej Twórczości
16 listopada 2018
Redaktor

Konkurs jest skierowany do  wszystkich uczniów klas I-VIII, którzy chcą podzielić się swoją twórczością poetycką i prozatorską. Tematyka prac konkursowych jest dowolna.

Cele konkursu:

  • Rozwijanie umiejętności literackich u dzieci i młodzieży
  • Popularyzacja wiedzy o poezji i prozie.
  • Popularyzacja czytelnictwa.
  • Rozbudzanie zainteresowań literackich i pisarskich.
  • Rozwijanie twórczości dziecięcej i młodzieżowej.
  • Rozwijanie fantazji i wyobraźni.

Kryteria oceny prac:
1. Wartość merytoryczna.
3. Poziom literacki pracy.
3. Samodzielność i oryginalność.
4. Ogólna estetyka książki.
5. Pomysłowość szaty graficznej.

 Regulamin konkursu:

  1. Tematyka wierszy i opowiadań jest dowolna.
  2. Prace konkursowe należy składać w bibliotece szkolnej lub u nauczycieli polonistów do dnia 20 grudnia 2018 r.
  3. Prace oceniane będą w kategoriach:

poezja: uczniowie klas I-IV, uczniowie klas V-VIII ,

proza: uczniowie klas I-IV, uczniowie klas V-VIII

  1. Dla pełnego obiektywizmu oceny w kategorii poezji – każdy uczeń-autor proszony jest o napisanie kilku wierszy. Prosimy o podpisanie każdej strony z wierszami.
  2. Opowiadania lub utwory dramatyczne powinny zawierać do max 10 stron maszynopisu. Prace należy podpisać i spiąć w całość opowiadania. Utwór należy zapisać na płycie CD
    i dołączyć do składanej pracy.
  1. Wiersze i opowiadania powinny być podpisane następująco: imię
    i nazwisko ucznia-autora oraz klasa.
  2. Wszystkie interesujące literacko wiersze i opowiadania uczniów będą opubli­kowane na stronie internetowej szkoły i zgłoszone do XXXVI edycji Międzynarodowego Konkursu Literackiej Twórczości Dzieci i Młodzieży im. Wandy Chotomskiej.
  3. Teksty konkursowe nie mogą w żaden sposób naruszać praw autorskich innych twórców oraz nie mogą być wcześniej publikowane.
  4. Rozstrzygnięcie szkolnego etapu nastąpi do dnia 8 stycznia 2019 r. przez specjalnie powołane jury.
Konkurs „Książkomania”
16 listopada 2018
Redaktor

Cele konkursu:

  • popularyzacja czytelnictwa wśród uczniów
  • rozwijanie umiejętności autoprezentacji
  • pobudzanie twórczego myślenia
  • doskonalenie umiejętności językowych uczniów
  • motywowanie uczniów do wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych
  • promowanie osiągnięć uczniów, i szkoły
  • motywowanie szkół do podejmowania różnorodnych działań w pracy z uczniem zdolnym

Zadanie konkursowe:

  • Zareklamowanie ulubionej książki w formie krótkiego filmu – rodzaj i gatunek prezentowanej literatury jest dowolny.
  • Plansze z napisami mogą być jedynie wsparciem dla aktorów.
  • Film może zostać nagrany w wybranym języku: polskim lub obcym
  • Czas projekcji filmu jest ograniczony do 3 minut (dłuższe filmy nie będą podlegać ocenie).
  • Możliwe są różne rodzaje filmu, np.: etiuda filmowa, reportaż, wywiad.
  • Film reklamujący książkę może być przygotowany przez 1-3 uczniów.
  • Prace powinny być opatrzone tytułem oraz imieniem i nazwiskiem ucznia – reżysera filmu.
  • Film musi zostać zapisany na płycie DVD w jednym z podanych formatów pliku wideo: AVI, MP4, MOV, WMV.

 Termin składania prac do 11 stycznia 2019 r. w bibliotece szkolnej u p. Moniki Raś lub u p. Elżbiety Wojtkowiak, p. Anny Kaj.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi po feriach zimowych.

Szczegółowe informacje: https://odnpoznan.pl/pliki/Ksiazkomania_regulamin_2018_19.pdf

Spotkanie integracyjne
16 listopada 2018
Redaktor

Spotkanie integracyjne klasy IV a na kręgielni

W czwartek 15 listopada,  po lekcjach udaliśmy się z wychowawczynią do hotelu „Kosma” na kręgielnię. Po krótkim instruktażu pana Nowakowskiego, podekscytowani i pełni zapału, rozegraliśmy I Klasowy Turniej Bowlingowy:

I miejsce zdobył – Piotrek Antoniewicz, II – Bartek Nowak, a na III miejsce niewątpliwie zasłużyła nasza „Rodzyneczka” na podium – Marysia Kwaśnik. Nasi mistrzowie otrzymali medale i pamiątkowe dyplomy.

Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują, a kręgle to tak naprawdę świetna gra i rozrywka dla każdego. Na pewno jeszcze nie raz skorzystamy.

To było miłe popołudnie. Dobrej zabawy nie było końca! Zresztą, zobaczcie sami…

„Drzewo pamięci”
15 listopada 2018
Redaktor

„Drzewo pamięci”

Z okazji 100-rocznicy Odzyskania Niepodległości i roku Ireny Sendlerowej Biblioteka Publiczna w Koźminie Wielkopolskim wspólnie z naszą biblioteką szkolną przygotowały warsztaty czytelnicze zatytułowane „Drzewo Pamięci”. Udział w nich wzięła klasa IV c z naszej szkoły. Pierwszy etap warsztatów obejmował pięć krótkich spotkań w szkole, gdzie uczniowie wysłuchali fragmentów książki Cezarego Harasimowicza – „Mirabelka”, zaprezentowanych przez bibliotekarki: p. Justynę Kląskałę i p. Monikę Raś. Drugi i zarazem ostatni etap, miał miejsce w Bibliotece Publicznej dnia 7 listopada br., na którym zostały podsumowane fakty i losy bohaterów książki „Mirabelka”. Przybliżona została również postać Ireny Sendlerowej,
a w szczególności jak ze swoimi współpracownikami organizowała akcję przemycania dzieci żydowskich z warszawskiego getta. Następnie wszyscy uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności pracy z tekstem oraz słuchania ze zrozumieniem,
rozwiązując test z pytaniami dotyczącymi książki „Mirabelka”. Na zakończenie spotkania wspólnymi siłami młodzież stworzyła „Drzewo Pamięci”. Zadaniem było wycięcie liści w kształcie dłoni i wpisaniu jednego wydarzenia z historii Polski, które zasługuje według nich na upamiętnienie.

 

Spektakl „Zemsta”
15 listopada 2018
Redaktor

Spektakl „Zemsta”

We wtorek 12 listopada br. uczniowie z klas VII i VIII wraz z opiekunami: p. Hanną Głuszek, p. Agnieszką Praczyk, p. Ewą Gostek, p. Moniką Raś, p. Żanetą Pawłowską,
p. Jackiem Zawodnym, p. Jarosławem Kulką zawitali na spektakl Teatru Współczesnego z Krakowa. Scenariusz przedstawienia opierał się na komedii Aleksandra Fredry pt. „Zemsta”.
W utworze ukazany został konflikt pomiędzy dwoma przeciwstawnymi sobie naturami: z jednej strony Cześnik Raptusiewicz – człowiek wybuchowy, który nie znosi sprzeciwu, z drugiej zaś Rejent Milczek – osoba opanowana i rozsądna. Aktorom udało się przedstawić postaci na zasadzie kontrastu, w czym pomógł im efektowny dobór kostiumów oraz ciekawa scenografia. Choreografia była bardzo dobrze przygotowana, a aktorzy swoimi ruchami oddawali cały nastrój odgrywanej sceny. Występujący byli ubrani w starodawne stroje szlacheckie, które dobrano do poszczególnych postaci
i dzięki którym spektakl wydawał się bardziej rzeczywisty.