SP nr 1 w KoĽminie Wielkopolskim
Adres szkoły: ul. Glinki 11
  63-720 Koźmin Wielkopolski
Tel./fax: (+48) 62-721-6854
  www.sp1.kozminwlkp.pl
  sekretariat_sp1@wp.pl
NAGRODZENI

JEDYNKA LAUREATEM

III EDYCJI PROGRAMU "mPotęga"

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Strajku Dzieci Koźmińskich 1906/1907 w Koźminie Wielkopolskim wzięła udział w III edycji Programu „mPotęga”. Jego organizatorami są Fundacja mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć.

Spośród 880 wniosków grantowych, Kapituła Konkursu wyróżniła 15 projektów adresowanych do uczniów klas 4-6 szkół podstawowych i ich rodziców. Wśród nagrodzonych znalazł się projekt koźmińskiej „Jedynki” Matematyczne rozgrywki intelektualne pod hasłem "Matematyczna Jedynka".

Program mPotęga ma na celu zainspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki, aby przezwyciężali schematy, rutynę i zachęcali swoich uczniów do przygody z matematyką. Pozwala zaszczepić młodym ludziom zainteresowanie tym przedmiotem, pokazać, że matematykę można zrozumieć i polubić.

O  dofinansowanie w programie „mPotęga” ubiegały się szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne, organizacje pozarządowe, a także uczelnie wyższe, biblioteki i grupy nieformalne z całego kraju. Wnioskujący mieli możliwość zgłoszenia projektów w dwóch kategoriach: adresowanych do uczniów klas IV-VI szkół podstawowych oraz kierowanych do gimnazjalistów i uczniów szkół średnich. Najciekawsze inicjatywy otrzymały granty w wysokości od 2 do 8 tys. zł., a 30 najlepszych projektów zostało wyróżnionych, w tym projekt naszej szkoły:)

Projekt Matematyczne rozgrywki intelektualne pod hasłem "Matematyczna Jedynka"

Projekt, opracowany przez nauczycielki Izabelę Weichbrodt i Marlenę Nowak, skierowany jest do wszystkich uczniów z uwagi na swoją różnorodność.

Jego celem jest zainteresowanie uczniów i ich rodziców różnymi obliczami matematyki. Pasjonaci matematyki zaangażują się w gamifikację z wykorzystaniem aplikacji LearningApps oraz quizizz, pracę metodą projektu, Matematycznych Stacji Badawczych, wykorzystają znajomość języka programowania Scratch do konstruowania figur geometrycznych, zagrają w gry matematyczne i logiczne. Nawiążą rywalizację z rodzicami podczas „Rodzinnego wyścigu” przy korzystaniu z aplikacji MathDuel. Wykorzystają narzędzia TIK do tworzenia prezentacji multimedialnej. Zmierzą się w turnieju sportowym, pieczeniu ciast oraz konkursach fotograficznym i rachunkowym.

Projekt realizowany będzie podczas zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas IV – VI i ich rodziców. Pragniemy jednak włączyć również uczniów klas I, II i III.

 



HOME | O SZKOLE | LINKI | KONTAKT